کد خبر: ۲۲۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲ 03 May 2016
به گزارش ايرنا علي اوسط هاشمي روز دوشنبه در آيين تكريم از مقام معلم و تجليل از شوراهاي اسلامي منتخب شهرستان زهك اظهار داشت: طرح آبياري 46 هزار هكتار مزارع سيستان با لوله و كارخانه لاستيك سازي در زمان تعيين شده تحويل مي شود.
وي افزود: هم اينك قراردادي به ارزش 22 هزار ميليارد ريال (دو هزار و 200 ميليارد تومان) براي اجراي پروژه 46 هزار هكتار طرح آبياري نوين در منطقه سيستان امضا شده كه حدود هزار و 200 نفر در آن مشغول به فعاليت شده اند و 70 درصد آنان را نيروهاي بومي تشكيل مي دهند.
استاندار سيستان وبلوچستان با بيان اينكه كلنگ كارخانه لاستيك سازي در 21 اسفند 94 با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت در اين منطقه به زمين زده شد گفت: اين كارخانه با اعتباري افزون بر هفت هزار و 200 ميليارد ريال (720 ميليارد تومان) و اشتغال هزار و 200 نفر ايجاد مي شود.
وي با تبريك هفته معلم، شوراي اسلامي و كارگر تصريح كرد: معلمان هر جامعه اي اگر در جايگاه واقعي خودشان قرار گيرند آن جامعه به سوي تحول پيش مي رود.
هاشمي با اشاره به پيش بيني 150 عنوان برنامه براي شوراهاي اسلامي تاكيد كرد: فرمانداران و اعضاي شوراهاي اسلامي با بررسي هر روستا بر اساس ظرفيت ها و توانمنديها شامل «روستاي سبز، فعال در حوزه گردشگري، توليد، بهداشت و عاري از اعتياد» فعاليت و خدمات خود را ارائه كنند.
استاندار سيستان وبلوچستان اظهار داشت: اقتصاد مقاومتي نيازمند نگاه و آغوش باز به همه آرا و نظرات است و بايد تمام ظرفيت ملي براي تحقق آن به كار گرفته شود.
وي از سفر هفته آينده وزير آموزش و پرورش و معاون رئيس جمهوري به استان خبرداد و افزود: در اين سفر ارتقا شاخص هاي آموزشي سيستان وبلوچستان سند مي شود.
هاشمي با بيان اينكه جريان برجام آلماني ها را وارد استان كرده است گفت: با فضاي حاصل از برجام طرح هاي استان و ورود هيات هاي خارجي براي بررسي موقعيت و ظرفيت هاي سرمايه گذاري قوت مي گيرد.
امام جمعه زهك نيز در اين همايش با تقدير از تلاشهاي انجام شده در زمينه كنترل سيلاب ها، گفت: اگر در استان امنيت، آب و انرژي به خوبي مديريت شود تمامي معضلات و مشكلات برطرف مي شود.
حجت الاسلام حسن خدري اظهار داشت: بيش از 80 درصد پروژهاي در دست اجرا در زمان تعيين شده به پايان نمي رسند به طوري كه اين مساله مردم را نسبت به دولت بدبين مي كند و تاخير در اتمام پروژه ها نيز براي دولت هزينه هاي سنگيني را تحميل مي كند.
وي بيكاري در منطقه سيستان را يك فاجعه دانست و تصريح كرد: اعتياد، طلاق و كاهش ازدواج ها از جمله نتايج بد اين فاجعه است.
امام جمعه زهك از بازگشايي مرز شاهگل كه باعث اشتغال زيادي از مردم منطقه شده تقدير كرد و افزود: راه اندازي طرح پاس مرزي و كارت مرزي كه دغدغه استاندار سيستان وبلوچستان است باعث رونق گرفتن مرز و تامين معيشت مرزنشينان مي شود.
وي از تعطيلي مكرر معبر مرزي شاهگل گلايه كرد.
فرماندار زهك نيز در آيين تجليل از مقام معلم و شوراهاي اسلامي منتخب اين شهرستان گفت: اعضاي شوراهاي اسلامي با تكيه بر خرد جمعي و دوري از فرد گرايي زمينه توسعه اجتماعي و عمراني منطقه را فراهم كنند و در اين راه دستگاههاي اجرايي ياريگر شوراها خواهند بود.
جمشيد رخشاني نسب با تبريك هفته معلم گفت: اگر معلمان نبودند جامعه به سوي توسعه سوق پيدا نمي كرد.
رضا صباغي رييس آموزش و پرورش زهك هم با بيان اينكه هزار و 200 همكار فرهنگي وظيفه آموزش 16 هزار و 500 دانش آموز را در 140 واحد آموزشي بر عهده دارند اظهار داشت: محدوديت هاي مالي و مشاركت نكردن اوليا به سبب فقر اقتصادي در منطقه مشكلاتي در حوزه آموزش و پرروش ايجاد كرده است با اين وجود با همت مديران و معلمان شاخص هاي آموزشي و پرورشي در اين شهرستان رشد داشته است.
معلمان نمونه و اعضاي شوراهاي اسلامي منتخب شهر و روستاي شهرستان زهك در اين آيين كه با حضور استاندار سيستان و بلوچستان، امام جمعه زهك، فرمانداران زهك و زابل، رييس شوراي اسلامي استان و مسوولان محلي در سرسراي اقبال لاهوري زهك برگزار شد، مورد تجليل قرار گرفتند.
استاندار سيستان وبلوچستان روز گذشته با سفر به منطقه سيستان پس از بهره برداري كارخانه آنتيموان در سفيدآبه شهرستان نيمروز با حضور معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از روند اجراي طرح 46 هزار هكتار آبياري نوين به مزارع سيستان نيز بازديد كرد.
علي اوسط هاشمي صبح روز دوشنبه در بازديد از دهانه ورودي سيلاب به منطقه سيستان و مركز تحقيقات، ترويج و آموزش اين شهرستان زهك بازديد كرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار