کد خبر: ۲۳۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱ 16 May 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی اوسط هاشمی ظهر امروز در کارگروه گردشگری سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: گردشگری یک ضرورت است که هم از نظر اقتصادی و اشتغال برای منطقه مفید است و هم در تحکیم روابط و پیوند‌ها نقش بسزایی دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این استان آنطور که باید به مردم کل کشور معرفی نشده و باید امسال را مقصد گردشگری اقوام مختلف ایران زمین قرار داده و جاذبه‌های این منطقه را بهتر به آنها معرفی کنیم.

این مسئول ادامه داد: با پیگیری‌های به عمل آمده سیستان و بلوچستان در سال 96 در لیست استان‌های مقصد گردشگری کشوری قرار گرفته است.

وی گفت: هدف از این کار تغییر نگاه، جریان‌سازی مثبت و هراس زدایی از استان است تا نظر مردم در جای جای کشور به این استان معطوف شود.

هاشمی بیان کرد: همایش‌ها، جشنواره‌ها و مسابقات ملی و بین‌المللی را به میزبانی این استان برگزار کنید تا بتوانیم در معرفی هرچه بهتر منطقه بیش از پیش تلاش کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده به تورهای گردشگری به این استان در سال 96، 30 درصد یارانه گردشگری از طرف دولت تعلق می‌گیرد تا امتیازی برای ورود گردشگران باشد.

این مسئول ادامه داد: احداث مسافرکاشانه روستایی می‌تواند در جذب گردشگران نقش موثر داشته باشد و باعث ایجاد اشتغال در بین نسل جوان شود.

وی بیان کرد: برای شناسایی ظرفیت‌های استان از ظرفیت صدا و سیما، فضاهای مجازی و جامعه عکاسان استان استفاده شود که لازمه بیرون کشیدن استان از غربت، آشنایی ایرانیان با زیبایی‌های این منطقه است.

هاشمی تاکید کرد: گردشگری در این استان مورد غفلت واقع شده و آنطور که باید نقاط گردشگری استان به مردم معرفی نشده و بسیاری از مردم با ظرفیت‌های این منطقه بیگانه هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار