کد خبر: ۲۳۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷ 20 May 2016
به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد پیری زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته خاش با گرامی داشت اعیاد شعبانیه از نقش سربازان گمنام امام زمان (عج) در راستای تامین امنیت و موفقیت در عرصه های مختلف کشور تجلیل کرد.
وی با یادآوری حوادث سال گذشته برای زائران حج تمتع در مکه گفت: دولت عربستان سعودی باید تلاش کند که امنیت زائران بیت الله الحرام از هر جهت تامین شود.
امام جمعه موقت خاش گفت: هم اینک مهمترین دغدغه زائران برای ادای مناسک حج امنیت است.
**
امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش نیز گفت: دنیای اسلام در شرایط کنونی به امنیت، آرامش و وحدت نیازمند است.
مولوی محمد عثمان قلندرزهی در خطبه های این هفته نماز جمعه مسجد جامع الخلیل خاش اظهار داشت: حل شدن مشکلات ارتباطی میان ایران و عربستان به عنوان 2کشور تاثیرگذار در منطقه از آرمانهای مهم امت اسلام است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت فریضه حج و شرکت گسترده مسلمانان برای ادای مناسک حج می طلبد سران و مسئولان 2 کشور با مذاکره مشکلات را حل کنند.
وی بر ضرورت بهره گیری از فیوضات و برکات ماههای شعبان و رمضان تاکید و همگان را برای انجام عبادت و بندگی خداوند در این ایام پر خیر و برکت دعوت کرد.
مولوی قلندرزهی ضرورت نزدیکی و انس با قرآن کریم و دور شدن از کارهای منکر و مادیات را برای انجام عبادات خالصانه خداوند خواستار شد.
**
امام جمعه موقت مسجد جامع توحیدیه اهل سنت خاش نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: عزتمندی اسلام در گرو وحدت، همبستگی و اتحاد یکپارچه همه مسلمان است.
مولوی عبدالرحمان شهنوازی از ایران و عربستان دعوت کرد تا با مذاکره و روشهای دلسوزانه مشکلات سفر آسان حجاج بیت الله الحرام را به سرزمین وحی فراهم کنند.
وی اظهار داشت: عملکرد عربستان سعودی در انجام وظیفه و خدمات دهی به حجاج در سال قبل ضعیف و سئوال برانگیز بوده است.
نماز جمعه هر هفته در یک مسجد جامع تشیع و 50 مسجد اهل سنت شهرستان خاش اقامه می شود.
خاش از توابع استان سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار