کد خبر: ۲۴۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴ 05 June 2016

استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: توجه به توسعه زیرساخت‌های صید و صیادی و شیلات از اولویت‌های طرح‌های اشتغالزا در استان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان‌وبلوچستان، علی اوسط هاشمی افزود: توسعه زیرساخت‌های این بخش می‌تواند کمک بسیار زیادی به اشتغال، ارزآوری، تامین آبزیان مورد نیاز و درآمدزایی باشد.

استاندار سیستان‌وبلوچستان در ادامه اظهار کرد: توجه به امر پرورش میگو و با توجه به اینکه هم‌اکنون بخش زیادی از ساکنان جنوب استان به‌طور مستقیم در این صنعت مشغول به کار هستند و نقش تعیین کننده‌ای در افزایش درآمد ناخالص ملی کشورمان دارند بیش از پیش ضروری است.

وی افزود: خوشبختانه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در پرورش میگو طی سال‌های اخیر و جاذبه‌های آن باعث شده تا این صنعت از رشد مطلوبی در استان برخوردار شود.

هاشمی گفت: با توجه به اینکه اراضی جنوب استان امکان پرورش میگو در سطح وسیع را دارد جهاد کشاورزی و شیلات استان باید در این رابطه با استفاده از نیروهای بومی تلاش بیشتری انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از حداکثر سطح مفید این اراضی برای ساخت استخرها میسر است که در افزایش، سطح زیر کشت و تولید آبزیان موثر خواهد بود.

وی افزود: خوشبختانه با عنایت دولت شرایط برای صادرات میگو و ماهی در استان فراهم شده و صیادان با بازاریابی می‌توانند محصولات خود را در بازار کشورهای منطقه و دیگر استان‌های کشور به فروش برسانند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار