کد خبر: ۲۴۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 12 June 2016
به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی شنبه شب در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برجام یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید به حساب می آید که دروازهای جهان را به روی کشور گشود.
وی افزود: باید از بزرگنمایی های بی مورد پرهیز کرد زیرا به نتیجه رسیدن تمام اهداف برجام نیاز به زمان دارد و بایستی کشورهای غربی و دنیا به مرور پی به مواضع نرم جمهوری اسلامی ببرند.
وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در اقتصاد مقاومتی قرار نیست یک شبه تمامی مشکلات کشور حل شود بلکه این موضوع نیاز به زمان بیشتری دارد.
وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی قرار است نگاه های رسوبی را بزداید و شفافیت به این نوع نگاه ها ببخشد.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: دولت تدبیر و امید از آغاز فعالیت خود تلاش های فراوانی انجام داد تا نرخ تورم را پایین آورد و این کار بسیار بزرگی است که دولت خدمتگزار انجام داد.
وی تصریح کرد: تمامی سازمان ها و ادارات دولتی سیستان و بلوچستان موظفند یک یا چند کار مهم و قابل توجه در زمینه اقتصاد مقاومتی ارائه کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان در عین حال خاطر نشان کرد: باید هدف گذاری ها بلند و سازگار با ظرفیت استان انجام شود تا در زمینه اقتصاد مقاومتی به خوبی نقش خودمان را ایفا کنیم.
هاشمی با بیان اینکه هر اداره یا سازمان دولتی ظرفیت های خود را در زمینه های مختلف ارائه دهد افزود: براساس این ظرفیت ها باید وارد رقابت در بازارهای خارجی شد حداقل انتظار می رود که سازمان های دولتی استان بتوانند با کشورهای همسایه روابط اقتصادی خوبی برقرار کنند.
وی ادامه داد: شتاب زدگی در اقتصاد مقاومتی یعنی سبک شمردن این موضوع که این بدترین آفت بشمار می آید.
استاندار بیان کرد: اساس انجام هر کاری بستگی به نوع رفتاری است که نسبت به آن موضوع داریم باید رفتارهای خودمان را تغییر دهیم.
وی خاطر نشان کرد: سیاسی کردن هر پروژه ای آفت آن بشمار می آید و باید متفاوت بیندیشیم تا کار به خوبی انجام شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بانک ها سیاست خودشان را در بخش اقتصاد مقاومتی باید ارائه و راههای لازم را برای روان شدن رفتار مردم با بانک ها بررسی و عرضه کنند.
هاشمی اظهار داشت: برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی نیاز به رفتاری جهادی است و باید تغییری در نوع تعامل خود ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: مردم محوری باید در اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار گیرد تا با مشارکت مردم این کار به خوبی انجام شود.
وی ادامه داد: هر هفته 3 دستگاه مختلف در سیستان و بلوچستان باید راهکارهای خودشان را در زمینه اقتصاد مقاومتی ارائه کنند.
وی با انتقاد از نوع برخورد دستگاه های دولتی با اقتصاد مقاومتی بیان کرد: بین کارهای روزمره ای که هر اداره یا سازمانی انجام می دهد با موضوع اقتصاد مقاومتی بسیار متفاوت است و نباید اینها را با هم یکی کرد.
وی همچنین با بیان اینکه نباید پروژه های بزرگ و کوچک را با یک دید نگاه کرد، افزود: اگر بتوانیم چند پروژه بزرگ سیستان و بلوچستان را به خوبی به سرانجام برسانیم وظیفه خود را در قبال اقتصاد مقاومتی انجام داده ایم.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اساس کار دولت این است که بیشتر پروژهایی که بر دوش دولت بوده را به بخش خصوصی واگذار کند تا در کمترین زمان به اتمام برسند.
هاشمی بیان کرد: هر پروژه ای که برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی دارد باید آزاد شود و در اختیار این بخش قرار گیرد.
شماری از مدیران دستگاههای اجرایی نیز در این نشست نقطه نظرات خود را پیرامون اقتصاد مقاومتی بیان کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار