کد خبر: ۲۴۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 14 June 2016

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سازمان نظام مهندسی برای حاشیه زدایی وارد عمل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان علی اوسط هاشمی بیان کرد: مهندسان فعال در صنعت ساختمان در زندگی مردم نقش مهم ایفا می کنند اما با این حال این افراد باید به گونه ای عمل کنند که مردم به خدمات آن ها احساس نیاز کرده و اهمیت ارائه خدمات مهندسی را درک کنند.

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر51 درصد از جمعیت استان را روستاییان تشکیل می دهند و این مقوله می طلبد تا برای ساخت و سازهای روستایی تمهیدات ویژه ای اندیشیده شود از طرفی نیز نظام مهندسیِ ساختمان می تواند در تنظیم سند توسعه روستاها نقش مهمی داشته باشد.

هاشمی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان به نوعی ضامن حیات جامعه است یادآور شد: در صورتی که نظام مهندسیِ ساختمان با برنامه ای منسجم در مسیر درست توسعه استان گام بردارد، استانداری آمادگی همکاری با این سازمان را خواهد داشت چراکه این گونه تعاملات در پیشبرد اهداف توسعه ای می تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.

وی اذعان کرد: نظام مهندسیِ ساختمان می تواند با تمامی مسئولان شهری و روستایی اعم از دهیاران، فرماندارن، شوراهای شهری و روستایی نیز تعامل داشته باشد از طرفی هم با فرهنگ سازی مناسب و انجام اقدامات لازم می تواند زمینه را برای افزایش کیفیت ساخت و ساز در استان فراهم آورد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاظر بیش از 500 هزار نفر حاشیه نشین در استان زندگی می کنند، گفت: معضل حاشیه نشینی در این استان یکی از جدی ترین و پرچالش ترین مشکلات پیش روی مسئولان استچرا که یک پنجم جمعیت استان در معرض انواع آسیب های اجتماعی و اقتصادی قرار دارند در این خصوص نیز نظام مهندسی نیز ظرفیت و فرصت لازم برای ورود به این مشکل را دارد و می تواند نقش مهم خود را در این راه ایفا کند؛ این سازمان می تواند با نظام مهندسی و با استفاده از سرمایه نیروهای متخصص پروژه هایی را برای بهسازی مناطق حاشیه ای شهر زاهدان تعریف کند.

وی در پایان افزود: باید همه دست به دست دهند تا از مردم حاشیه نشین شهر انگ زدایی شود در کنار ان باید با هم افزایی نیروها زمان اتمام پروژه ها را کوتاه کنیم تا مردم زودتر نتیجه را ببینند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار