کد خبر: ۲۴۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 15 June 2016
به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم صادرات کالاهای ایرانی از مسیر استان به تمام کشورهای منطقه اظهار داشت: ارتباط دولت ها، اتاق های بازرگانی و مردم کشورهای منطقه با یکدیگر می تواند سبب توسعه صادرات شود که باید برای تحقق آن از حداکثر امکانات و تجهیزات استفاده کرد.
وی گفت: ارائه طرح های تشویقی برای تولید کنندگان کالاهای ایرانی در سراسر کشور می تواند سیستان و بلوچستان را به بازاری در دسترس برای تجار کشورهای خارجی تبدیل کند.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: هدف اقتصاد مقاومتی تسهیل سازی، حمایت و رقابت سالم در حوزه صادرات است و برای پیشبرد این هدف باید پول در گردش باشد و کالاها به سرعت از مبادی مرزی خارج شود.
هاشمی با اشاره اولویت های مبادی مرزی سیستان و بلوچستان افزود: اولویت اصلی برای معبر ریمدان در جنوب سیستان و بلوچستان، صنعت گردشگری است و باید زیرساخت لازم برای تردد مسافران پاکستانی از طریق بندر گوادر در این نقطه مرزی ایجاد شود.
وی ادامه داد: ظرفیت دیگر معبر ریمدان که به عنوان اولویت دوم در نظر گرفته می شود بازاریابی و توسعه صادرات است.
** ایجاد خط کشتیرانی از نیازهای ضروری سیستان و بلوچستان
استاندار سیستان و بلوچستان با اعلام حمایت دولت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه زیرساخت های استان گفت: بخش خصوصی در صورت اعلام آمادگی در این حوزه ها مورد حمایت دولت قرار گرفته و فرصت برای نقش آفرینی آنان فراهم می شود.
هاشمی ادامه داد: ایجاد خط کشتیرانی تجاری و تفریحی در سیستان و بلوچستان از جمله این حوزه هاست و با اعطای وام و تسهیلات مناسب از سرمایه گذاری بخش خصوصی استقبال می کنیم.
وی تصریح کرد: احداث پایانه مسافری دریایی نیز از دیگر زیرساخت های مورد نیاز به توجه خاص است که بخش خصوصی می تواند با احداث آن زمینه تردد مسافران بین کشورهای ایران، پاکستان، هندوستان و عمان را فراهم کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار