کد خبر: ۲۴۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 19 June 2016
به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز یکشنبه در کارگروه ساماندهی واگذاری طرح ها به بخش خصوصی اظهار داشت: 35 پروژه نیمه تمام در سطح استان وجود دارد که دولت تاکنون 13 میلیارد و 800 میلیون تومان برای اجرای آنها هزینه کرده و اتمام این طرح ها نیازمند 650 میلیارد ریال (65 میلیارد تومان) اعتبار است که به بخش خصوصی واگذار می شود.
وی تصریح کرد: چهار پروژه آماده بهره برداری نیز در سیستان و بلوچستان وجود دارد که به بخش خصوصی واگذار می شود.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ادارات و سازمانها می توانند فضاهای مازاد خود را به بخش خصوصی واگذار کنند.
وی افزود: هر اداره ای در بخش واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی باید مشوق ها و راهکارهای خود را ارائه کند.
هاشمی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید تصمیم دارد مردم را در طرح ها و پروژه های خود مشارکت دهد که مدیران و مسئولان دستگاه های دولتی باید این فرصت را در اختیار مردم و بخش خصوصی قرار دهند.
وی با انتقاد از دستگاه های دولتی که شرایط واگذاری پروژه ها را به بخش خصوصی در این استان سخت می کنند افزود: تنها لیست کردن طرح ها مطرح نیست باید شرایط واگذاری را تسهیل کنیم تا میل و رغبتی برای سرمایه گذار ایجاد شود.
وی تصریح کرد: دستگاهای دولتی نباید با قوانین سخت خود فرصت های پیش آمده را از سرمایه گذاران بخش خصوصی بگیرند.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: کوتاهی هیچ دستگاهی در این رابطه قابل قبول نیست و در صورت مشاهده با مدیر مربوطه به شدت برخورد قانونی انجام می شود.
وی بیان کرد: دستگاه های دولتی در واگذاری طرح ها و پروژه های نیمه تمام خود به بخش خصوصی اولویت بندی و بر این اساس پروژه های خود را واگذار کنند.
هاشمی گفت: ادارات و سازمانهای دولتی در استان 10 روز فرصت دارند تا طرح ها و پروژهای نیمه تمام خود را اعلام کنند و در این رابطه کوتاهی هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست.
وی خاطر نشان کرد: واگذاری به بخش خصوصی باید در کمترین زمان انجام شود تا این بخش از سرمایه گذاری خود پشیمان نشود.
وی اظهار داشت: ادارات یک لیستی از تمام دارائی های خود تهیه و به دبیرخانه کمیسیون ارائه کنند تا آماده سازی لازم برای واگذاری به بخش خصوصی انجام شود.
وی ادامه داد: درآمدهای حاصل از فروش املاک و دارائی های دستگاه های دولتی به خزانه دولت واریز می شود و بعد از آنجا دوباره به اداره مربوطه منتقل خواهد شد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کمیته هایی در داخل سازمان ها و ادارات دولتی در جهت تسریع در روند واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی باید تشکیل شود.
هاشمی ادامه داد: مردم باید از سیاست های جدید دولت در جهت مشارکت دادن آنان در پروژه های عمرانی آگاه شوند.
وی تصریح کرد: همه ی کارهای عمرانی به گردن دولت نیست بلکه باید بخش خصوصی در این زمینه مشارکت داشته باشد.
وی افزود: دستگاه های دولتی مکان هایی را که امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی نیست را اعلام کنند تا دولت در آن محل ها ورود پیدا کند.
وی خاطر نشان کرد: ادارات دولتی روش صرفه جویی را در دستور کار خود قرار داده و از انجام دادن کارهای غیر ضروری پرهیز کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بخش خدمات ادارات و سازمانهای دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شود تا به کاهش هزینه های جاری کمک شود.
هاشمی بیان کرد: برای بخش خصوصی باید فرصت سازی کنیم تا این بخش بتواند در کارهای عمرانی و تاسیساتی ورود پیدا کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار