کد خبر: ۲۶۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱ 19 July 2016

به گزارش ایرنا استاندار سیستان و بلوچستان یکشنبه شب در این نشست گفت: هدف از تشکیل این کمیته تسهیل در روابط تجاری، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با کشور افغانستان است.
علی اوسط هاشمی اظهار داشت: این نشست ها با مسئولیت معاونان استانداری سیستان و بلوچستان و با حضور مدیران کل استانی به صورت منظم و هماهنگ با مسئولان و تجار کشور افغانستان در حال برگزاری است.
وی افزود: چهار کمیته تشکیل شده ماهانه مسائل و مشکلات را رصد و در نشست های مشترک بعدی برای برطرف کردن آنها اقدام می کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: هیچ مانعی نباید برای توسعه روابط بین این استان و نیمروز افغانستان وجود داشته باشد.
هاشمی گفت: تمامی مسئولان و دستگاههای اجرایی برای توسعه روابط با کشور دوست و همسایه افغانستان تلاش کنند تا زمینه سرمایه گذاری ها روز به روز بیشتر شود.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط اقتصادی با افغانستان مصمم است و مرز به عنوان یک فرصت و ظرفیت باید برای مردم 2 کشور ایجاد اشتغال، رفاه و آسایش را فراهم کند.
والی ولایت نیمروز افغانستان نیز گفت: ایران در روزهای سخت یار و یاور مردم افغانستان بوده است و توسعه روابط می تواند سبب رونق فعالیت های اقتصادی مرزنشینان 2 کشور شود.
محمد سمیع از عزم مسئولان سیستان و بلوچستان برای توسعه روابط 2 کشور قدردانی و اظهار امیدواری کرد: مشکلات فعالان اقتصادی با تشکیل کمیته های تخصصی و بحث و تبادل نظر حل می شود.
محمد سمیع» والی ولایت نیمروز افغانستان به همراه استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان استانی روز گذشته از طریق فرودگاه کنارک وارد چابهار شدند.
نیمروز ولایتی (استان) در جنوب باختری افغانستان است که در همسایگی کشور ایران قرار دارد و شهر زرنج مرکز آن و شهرهای چخانسور و چهاربرجک از مهمترین شهرهای تابعه این ولایت است.
سیستان و بلوچستان حدود 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.
شهرستان چابهار با 260 هزار نفر جمعیت در 645 کیلومتری زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار