کد خبر: ۲۶۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲ 25 July 2016

قائم مقام وزیر بهداشت از اختصاص 4 هزار میلیارد ریال اعتبار به اجرای پروژه های درمانی در زاهدان خبر داد.

به گزارش ایسنا_منطقه سیستان وبلوچستان، دکتر ایرج حریرچی در نشست مطبوعاتی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان سیستان وبلوچستان با توجه به برخی از محرومیت های تاریخی که ریشه چند دهه ای دارد و همچنین مسائل جغرافیایی جز اولویت های اصلی وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت سعی دارد بتواند توفیقات قابل توجهی را در رابطه با این استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشکده علوم پزشکی زاهدان ۳۹۳پروژه بزرگ و متوسط در دست اجرا دارد خاطرنشان کرد: ۲۵۳هزار متر مربع پروژه های عمرانی است که اکثر آنها مربوط به بیمارستان های تخصصی است.

سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد: برای پروژه هایی که قرار است در زاهدان انجام شود بالغ بر ۴هزار میلیارد ریال اختصاص پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: مبلغی بالغ بر۲هزار میلیارد ریال نیز برای بسته های درمانی تخصیص پیدا کرده است.

حریرچی با اشاره به اینکه در ۲سال و نیم گذشته ۴۵ درصد پست های پزشکی طبق سطح بندی در جاهایی که باید پزشک حضور می داشت خالی بود اذعان کرد: خوشبختانه در حال حاضر ۱۵ درصد این امکان افزایش پیدا کرده است و تعدادی پزشک برای خدمات رسانی به استان در نوبت هستند.

وی افزود: پروژه های طرح تحول شامل توسعه اورژانس های بیمارستانی در استان در حال انجام است.

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه۲۵۰کلینیک ویژه استان بحث اجرایی تعدادی از آنها خوب پیش رفته است گفت: بلوک های زایمانی که کیفیت خوبی نداشته نیز واحد های انفرادی آنها با مشخصات مناسب در حال انجام است.

حریرچی با اشاره به افتتاح بیمارستان ها و مراکز درمانی چیز تازه کشف شده ای نیست عنوان کرد: اکثر بیمارستان های استان های کشور را براساس کمبود تخت می سنجند و کاری که باید انجام داد تجهیز بیمارستان ها مطابق با استاندارد روز دنیاست.

وی در رابطه با سی ویکمین بیمارستان صحرایی که در قصرقند افتتاح شد گفت: در این بیمارستان۲۰متخصص، ۱۶پزشک عمومی و کادر مامایی و پرستاری حضور داشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: تاکنون ۱۰هزار عمل جراحی، بیش از یک میلیون و۳۰۰مراجعه کننده و ۱۹هزار و۵۰۰عینک توسط پزشکان در بیمارستان های صحرایی برای بیماران تجویز شده است.

سخنگوی وزیر بهداشت در مورد خدماتی که به بیماران خاص در استان ارائه می شود بیان کرد: اقداماتی که در بحث بیماران خاص در سطح کشور انجام می شود بدون کم و کاست برای بیماران خاص سیستان وبلوچستان نیز انجام می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار