به گزارش تابناک کرمانشاه، معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال کرمانشاه گفت: کارتهای ملی کاغذی طی مصوبه هیأت وزیران تا پایان سال 96اعتبار دارند.
حسین نظری با اشاره به فعالیت ثبت احوال از چند سال گذشته تاکنون برای جایگزین کردن کارتهای هوشمند به جای کارت ملی، ادامه داد: 55 ایستگاه شامل 25 دفتر پیشخوان، 16 اداره ثبت احوال و 14 ایستگاه پست در استان برای این امر در حال فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه تمام اطلاعات مربوط به افراد در کارت ملی هوشمند ذخیره است و این خود موجب میشود خدمات با کیفیت و سرعت بیشتری به مردم ارایه شود، گفت: برای گرفتن کارت ملی هوشمند ابتدا باید شهروندان از طریق اینترنتی برای دریافت نوبت ثبت نام کنند.
نظری ادامه داد: بعد از انجام عملیات ثبت نام کارت ملی هوشمند، حدود یک ماه طول میکشد تا آماده شود و به صورت پیامک به صاحب آن اطلاع داده شود.
وی با اشاره به صدور شناسنامه جدید در استان، گفت: تاکنون 741 هزار شناسنامه نمونه جدید نیز در استان صادر شده است که به طور متوسط در ماه 10 هزار شناسنامه جدید تحویل داده میشود.
او با بیان اینکه به منظور رفاه حال مردم خدمات ثبت احوال به دفاتر پیشخوان تحویل داده میشود، گفت: نزدیک به 35 دفتر خدماتی شهری و روستاسی با اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه به منظور دسترسی مردم به خدمات ثبت احوال قرارداد دارند.
استان کرمانشاه با 14 شهرستان و بیش از 2 هزار و 600 روستا نزدیک به 2
میلیون تن جمعیت دارد.
منبع: روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه