کد خبر: ۳۴۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹ 24 December 2016

معاون کل وزارت بهداشت بابیان اینکه وزارت بهداشت نگاه ویژه به سیستان وبلوچستان دارد از افتتاح 600طرح در این حوزه دراین استان گفت و از راه اندازی کامل اورژانس موتوری در کشور خبر داد.

درحاشیه افتتاح بیست ودومین پایگاه اورژانس هوایی کشور در چابهار دکتر ایرج حریرچی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سیستان وبلوچستان با اشاره به طرح تحول نظام سلامت گفت: قبل از این طرح فقط 5 پایگاه اورژانس هوایی در کشور وجود داشت.

وی از افتتاح سه پایگاه هوایی جدید خبرداد و گفت: هم اکنون 22پایگاه اورژانس هوایی در کشور وجود دارد که بزودی سه پایگاه جدید به آن ها اضافه خواهد شد.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به ترافیک شهرهای پرجمعیت از طرح اورژانس موتوری برای خدمت به مصدومان حادثه ای در این شهرها خبر داد و تاکید کرد: از آنجایی امداد رسانی به نقاط پرترافیک شهر تهران با آمبولانس مشکل است به زودی 200دستگاه موتور برای امور اورژانسی در شهر تهران مشغول فعالیت می شوند.

حریرچی با بیان اینکه ناوگان آمبولانس کشور به طور کامل بازسازی شده است خاطرنشان کرد: بعد از طرح تحول سلامت افزون بر2هزار آمبولانس جدید بین پایگاه های اورژانس توزیع شده و این درحالی است که 900دستگاه دیگر نیز تا چند ماه آینده به ناوگان اورژانس کشور اضافه خواهد شد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت این وزارتخانه نگاه ویژه ای به استان سیستان وبلوچستان دارد به طوری که دراین دوره بالغ بر600طرح عمرانی درحوزه بهداشت و درمان در این استان اجرا و به بهره برداری رسیده است که پایگاه های بهداشتی،بیمارستان ها،مراکز اورژانسی و زایمان و کلینک های ویژه ازجمله آن هاست.

گفتنی است ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت برای افتتاح چند طرح از جمله اورژانس هوایی و پایگاه اورژانس چابهاربا22آمبولانس که شهرستان های چابهار و کنارک را پوشش می دهد به چابهار سفر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار