طرح سلامت دهان ودندان ویژه دانش‌آموزان

رئیس علوم پزشکی همدان از آغاز اجرای طرح سلامت دهان و دندان ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی در اردیبهشت ماه خبر داد.
کد خبر: ۲۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 16 April 2015
رئیس علوم پزشکی همدان از آغاز اجرای طرح سلامت دهان و دندان ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی در اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش فارس؛ حبیب‌الله موسوی‌بهاربا اشاره به رونمایی سند ملی ارتقای سلامت دهان و دندان از سوی وزارت بهداشت اظهار کرد: طی روزهای آتی، اجرای این طرح در سراسر کشور ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این سند آموزش، بهداشت و درمان در حوزه دهان و دندان مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: آموزش افراد در رشته‌های کاردانی و کارشناسی امری لازم و ضروری است.

رئیس علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه دانشگاه همدان رتبه سوم کشوری از لحاظ اعتبارسنجی را دارد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی آمادگی خود را به منظور آموزش پرسنل در رشته‌های مختلف اعلام کرده است.

وی با اشاره به بسته سلامت دهان و دندان، گفت: در این بسته پیش‌بینی شده تا 6 سال آینده پوسیدگی دندان در بین دانش‌آموزان به زیر یک برسد.

موسوی‌بهار عنوان کرد: تمام دانش‌آموزان پایه اول تا ششم ابتدایی، مورد معاینه کارشناسان قرار گرفته‌اند و در صورت لزوم به سطح یک و سه ارجاع داده می‌شوند.

وی از آغاز طرح سلامت دهان و دندان ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی در اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: در بحث بهداشت دهان و دندان در حوزه روستایی از سال گذشته برخی اقدامات از جمله پیشگیری، ترمیم، آموزش بهداشت و... آغاز شده است.

رئیس علوم پزشکی همدان با اهمیت به پیشگیری در بخش سلامت دهان و دندان، یادآور شد: دندان ناسالم باعث بروز انواع بیماری‌ها در بدن می‌شود.

رئیس علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بسته سلامت دهان و دندان در حوزه بهداشت کاملاً رایگان انجام می‌شود، افزود: سال 92 دومین کلینیک دهان و دندان راه‌اندازی شد و هم‌اکنون دو مرکز به همراه دانشگاه علوم پزشکی با تعرفه‌های دولتی خدمات را به بیماران ارائه می‌دهند.

وی در پایان سخنانش افزود: در بخش خصوصی نیز تعرفه‌ بسته سلامت اعلام و اجرایی خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار