معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

اجرای ۳۷۰ طرح اقتصادی در دهه فجر در استان

در دهه فجر انقلاب با اجرای ۳۷۰ طرح عمرانی در کهگیلویه وبویراحمد برای ۷۲۵ نفر شغل ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۵۶۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۷ 07 February 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه وبویراحمد، معاون عمرانی استاندار در برنامه زنده رادیویی استان و توسعه با بیان اینکه ۳۷۰ طرح عمرانی و اقتصادی به مناسبت دهه فجر در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود گفت: از این تعداد ۱۸۵ طرح عمرانی، ۱۷۸ طرح اقتصادی و ۷ طرح گردشگری هستند.

فیلی حجم سرمایه گذاری انجام شده این طرح‌ها را ۲۳۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۷۲۵ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

وی مهم‌ترین طرحهای این دهه را در زمینه راه و ترابری، انرژی، بهداشت و درمان، کشاورزی،  آب و عمران شهری و روستایی عنوان کرد و ادامه داد: از سرجمع اعتبارات عمرانی استانی و ملی (که در سطح استان در سال جاری از محل ظرفیت‌های قانون بودجه ۹۶ تخصیص یافته است) حدود ۸۹۰ میلیارد تومان اعتبار استانی و ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی در استان تأمین و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

وی مهم‌ترین طرحهای ملی و استانی در استان را در بخشهای حمل و نقل، آب و بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: در حوزه حمل و نقل هوایی برای توسعه و تجهیز باند فرودگاه یاسوج حدود ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شد که در دهه فجر امسال به بهره‌بردای می‌رسند.

فیلی اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای اجرای طرحهای بزرگ از جمله چهارخطه یاسوج – شیراز، یاسوج – سمیرم، یاسوج به گچساران و چهارخطه محور شریانی اهواز – شیراز در استان در حال اجرا است که حدود ۱۱۵ کیلومتر آن از شهرستان‌های گچساران و باشت می‌گذرد.

فیلی با اشاره به اینکه احداث محور اصلی سمیرم – پاتاوه – دهدشت یکی از مهم‌ترین طرحهای حمل و نقل جاده‌ای استان است گفت: امسال ۹۶ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص یافت.

وی افزود: آبرسانی به ۶ شهر استان از جمله دهدشت، لیکک، سوق، چرام، لنده و دوگنبدان با اعتبار ۱۶۵ میلیارد تومان در دستور کار آب منطقه‌ای استان است.

فیلی ادامه داد: عملیات اجرایی سد تنگ سرخ به منظور تأمین آب شرب پایدار شهر یاسوج، شهرک‌های صنعتی و روستا‌های شهرستان بویراحمد با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه احداث سد چم شیر در شهرستان گچساران در دست اقدام است،بیان کرد: طرح آبرسانی به دشت‌های کشاورزی شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان نیز اجرا می‌شود.

فیلی به طرحهای حوزه فاضلاب شهری اشاره کرد و گفت: کل حجم عملیات اجرایی در دست اقدام فاضلاب شهر‌های یاسوج، دوگنبدان، دهدشت، چرام و سی‌سخت حدود ۵۹۰ کیلومتر است که این طرح برای اتمام نیازمند ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار است.

وی بیان کرد: بیمارستان شهید دکتر جلیل شهر یاسوج از طرحهای فصل بهداشت و درمان است که تاکنون ۹۷ درصد پیشرفت کاری دارد و با اعتبار ۸۹۰ میلیارد ریال در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمرانی استاندار افزود: بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی گچساران تاکنون ۷۲ درصد پیشرفت کاری داشته است و برای ساخت و تجهیز آن ۵۶۰ میلیارد ریال هزینه برآورد شده است.

وی افزود: تعداد ۳۲۰ طرح عمران شهری و روستایی با اعتبار هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال در ۱۷ شهر و ۵۲۵ روستای استان در دست اقدام است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
بسلامتی کلنک خورد شد .بودجهها بالا کشیده شد .کرکههای تحویل پروژهها از فردا پایین کشیده می شوند
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار