وزیر کشور در زاهدان:
وزیر کشور با بیان اینکه مسیر توسعه و آبادانی سیستان و بلوچستان مرهون تلاش‌های شهید جمهور است، گفت: اقدامات بی‌نظیری در حوزه عمران، اشتغال، راه سازی، مدرسه سازی و آب رسانی در این استان در دولت سیزدهم رقم خورد که باید خدمات ماندگار شهید رئیسی تا ابد جاودانه بماند.
کد خبر: ۱۱۷۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷ 13 June 2024

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، دکتر احمد وحیدی در جلسه شورای اداری استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: امروز در مصیبت شخصیت بزرگی همچون شهید جمهور و همراهانش هستیم که برعهد خود صادقانه ایستادگی و پایبندی کرد و شگفتی آفرید که در هیچ جای دنیا نمی‌توان شبیه آن را دید، این شگفتی که مخصوص ملت ایران است از دل سختی‌ها، دشواری‌ها، حوادث تلخ و مصیبت‌ها توانسته فرصت‌های بی‌نظیری ایجاد و حماسه آفرینی کند. 

وی افزود: این نکته مهم در شناخت ملت ایران غالباً برای دشمنان یا قابل فهم نیست یا فراموش می‌کنند، خیلی‌ها فکر کردند در پس این حادثه تلخ؛ کشور و ملت دچار مشکل و افسردگی خواهد شد ولی آنچه اتفاق افتاد، آن بود که در پس همه شهادت‌ها ملت ما با شناخت راه، بصیرت و آگاهانه پای کار آمدند و در بدرقه شهدای خدمت حماسه آفریدند به گونه‌ای که همان افرادی که در خارج از مرزها نظاره‌گر بودند شگفت زده شدند همان‌ها که تبلیغ می‌کردند ملت با نظام وانقلاب فاصله گرفته، دیدند که چه معجزه‌ای با حضور مردم رخ داد و این معجزه برای دشمن غیر قابل تصور بود.

وزیر کشور ادامه داد: شهادت رئیس جمهور شهید و همراهانش برای ما نیز درس داشت که بدانیم در چه کشوری، در سایه چه ارزش‌هایی و در دل چه ملتی مشغول به فعالیت و خدمت هستیم، انصافاً باید قدردان باشیم که خداوند ما را خدمتگزار ملت قرار داده است.

وی تاکید کرد: تمام متولیان دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان، خدمتگزار ملت و دیار پر رمز و راز با مردمی صمیمی و وفادار هستید، نباید از کنار این‌ها به راحتی عبور کرد چرا که بزرگی و عظمت به دنبال دارد.

وحیدی اظهار کرد: مردم ما یک بار دیگر به دشمنان نشان دادند که چگونه با مسوولان خود ارتباط عمیقی برقرار کرده بویژه رئیس جمهور شهید و این حائز اهمیت است، ما کارگزاران ملت هستیم و مردم در این صحنه افتخار آفریدند و نمره قبولی همچون همیشه گرفتند و این برای ما درس و عبرت دارد و افتخار می‌کنیم در رکاب شخصیتی بودیم که این چنین خداوند او را با شهادت پذیرفت و عزتی را در جهان به او داد، بنابراین باید ادامه دهنده راه شهید رئیسی و همراهانش باشیم.

وی گفت: با وجود تبلیغات و اهانت‌هایی که به رئیس جمهور شهید شد؛ خم به ابرو نیاورد و این چنین پرتلاش و خستگی ناپذیر در میدان ماند و مشکلات مردم را حل می‌کرد.

وزیر کشور ادامه داد: انقلاب اسلامی پیام آزادی بخشی را در جهان دارد و در مقابل زیاده خواهی‌ها کوتاه نمی‌آید، دشمن در زمان شهید آیت الله رئیسی فشارها را بیشتر کرد؛ اما او راهی را باز کرد و نشان داد راه عزت همیشه برای ملت باز است.

وی تاکید کرد: این درس تا ابد برای ما ماندگار بوده و باید برای آیندگان بیان شود که در هیچ جا و هیچ وقت رئیس جمهور شهید احساس ضعف و وابستگی به بیگانگان نداشت و به ایران و ایرانی عزت داد.

وحیدی افزود: استاندار سیستان و بلوچستان با هدایت‌های شهید رئیسی که استاندار این استان را نماینده ویژه انتخاب کرد اقدامات بی‌نظیری در عرصه‌های مختلف انجام داد به گونه‌ای که در مدت کوتاه دولت سیزدهم تنها در حوزه راه و شهرسازی شاهد راه‌اندازی قطار زاهدان  _ خاش، افتتاح ۳۴۰ کیلومتر بزرگراه، یک‌هزار کیلومتر راه روستایی، دو هزار کیلومتر آسفالت، واگذاری ۲۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، ساخت سه پل بزرگ و تردد هوایی در پنج فرودگاه‌ این استان بویژه فرودگاه سراوان هستیم و اینها تنها نمونه کوچکی از اقدامات در این بخش است.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش افتتاح چهار هزار و ۵۰۰ کلاس درس، در دست ساخت بودن یک‌هزار و ۶۰۰ کلاس درس دیگر، تجهیز چهار هزار کلاس درس به سیستم گرمایشی و سرمایشی، و در حوزه گازرسانی صرف اعتباری حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان و انجام ۸۰ هزار انشعاب همچنین گازرسانی به ۹ شهر و ۱۳۰ روستا تنها بخش از اقدامات در ۲.۵ سال از عمر دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

وزیر کشور ادامه داد: در حوزه آب نیز با توجه به سفری که رئیس جمهور در روزهای اول دولت به سیستان و بلوچستان داشت؛ چهار وعده مبنی بر حفر چاه‌های عمیق، انتقال آب از دریای عمان، انتقال آب از تهلاب و تعامل با دولت همسایه برای میسرسازی آب داد که به همت میدانی استاندار این استان و وزارتخانه‌ها در دولت سیزدهم تمامی آنها عملی شد و اکنون ۱۲۰ میلیون متر مکعب از چاه نیمه ۲ و ۴ به چاه نیمه شماره سه منتقل شده، علاوه بر آن نصب و راه‌اندازی بزرگترین آب شیرین کن در خاورمیانه و آب رسانی به دو هزار و ۱۰۰ روستا از دیگر اقدامات در این حوزه است.

وی اظهار کرد: افتتاح و آبگیری سد کهیر و سد شهری کور دیگر اقدام بزرگی است که در سیلاب‌های اخیر دیدیم از خسارت‌های فراوان جلوگیری به میان آورد، هم اکنون تقریباً تمامی سدهای موجود در سیستان و بلوچستان لبریز از آب است و در شمال استان نیز از نظر آبی به مدت سه سال تضمین داریم.

وحیدی انجام روزانه سه کیلومتر شبکه گذاری آب را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان شاهد افتتاح بیمارستان کنارک، بیمارستان مادر و کودک ایرانشهر و افتتاح مجهزترین بیمارستان بخش خصوصی در زاهدان بودیم که در مجموع ۹۱۰ تخت بیمارستانی به این استان اضافه شد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن شاهد توسعه برق و توزیع پنل‌های خورشیدی، افتتاح زمین چمن مصنوعی روستایی و مراکز بزرگ ورزشی و اجرای ۲۰۰ طرح هادی روستایی بودیم.

این مقام مسئول از سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی در بخش راه آهن خبر داد و گفت: اقدامات بی‌نظیری در بخش‌های بندری، آبزیان، پرورش ماهی در قفس و کار تولید پرورش جلبک انجام شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه اشتغال طرح‌های عمومی برای بیش از ۶۰ هزار نفر انجام شد، ادامه داد: در دولت سیزدهم ۱۲ هزار استخدام در سیستان و بلوچستان رخ داد، علاوه بر آن افتتاح طرح‌های بزرگ معدنی همچون معدن مس جانجا، سیاستراگی و طلای تفتان، اجرای طرح‌های نوین کشاورزی مانند توسعه باغات، موز، نخیلات و گلخانه‌ها، افتتاح طرح‌های گردشگری، خودکفایی در تولید مرغ و تولید گوشت در این مدت انجام شد که این‌ها سرمایه‌های پر ارزشی برای استان است.

وی تاکید کرد: توسعه شرکت‌های دانش بنیان توسط جوانان خلاق سیستان و بلوچستان و آموزش ۱۰ هزار نفر در اقتصاد دیجیتال اقدامات شگفت انگیز دیگری است که تمامی این‌ها نشان داد وابسته به خارج نیستیم، رئیس جمهور شهید و همراهانش و مسوولان این افتخارآفرینی‌ها را انجام دادند.

وحیدی ادامه داد: سیستان و بلوچستان امانتی در دست شماست که باید آن را خوب بسازید و توسعه دهید، روح شهید جمهور زمانی شاد می‌شود که این اتفاقات بدون وقفه به ثمر بشیند و مسائل استان و مشکلات مردم حل و فصل شود؛ چرا که این استان ظرفیت‌های بی‌نظیر انسانی، تاریخی، گردشگری و تجاری دارد، این‌ها شناسنامه کاری رئیس جمهور شهید منصوبان و مسوولان است که با لطف الهی و توجهات ائمه اطهار و تلاش بی‌وقفه همگان به نتیجه نشست.

وی گفت: مسیر رئیس جمهور شهید و همراهانش باید ادامه یابد چرا که مسیر عزت و اقتدار بوده و هیچ کاری بعد از ایمان به خدا مانند خدمت به خلق نیست.

وزیر کشور در چارچوب سفرهای استانی و پیگیری روند فعالیت ها و پروژه های عمرانی روز سه شنبه ( 22 خرداد ) به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد.

وی در این سفر ضمن بازدید و پیگیری برخی پروژه ها و افتتاح برخی طرح ها، دیداری هم از پایانه مرزی میرجاوه داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار