کد خبر: ۲۷۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳ 05 August 2016
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای توسعه روابط با کشورهای همسایه باید نقش منطقه ای ایفا کرد و در این راستا باید نگاه ها را بلند شکل داد.

علی اوسط هاشمی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی سیستان و بلوچستان ، اظهار کرد:با ایجاد رابطه در صادرات و واردات با کشورهای همسایه می توان به توسعه پایدار دست یافت و باید این امر به یک باور ملی که اراده ی قوی میخواهد تبدیل شود.

این مسئول با اشاره به ارزشمند بودن نشست سه جانبه با سه والی هرات،فراح و نیمروز افزود: این نشست  سه روز به طول انجامید و سرانجام با فعال کردن دبیرخانه در سیستان و بلوچستان و توجه این سه والی به این استان، باعث روی دادن یک رخداد جدیدی در تاریخ کشور شد.

این مسئول تصریح کرد:با ولایت های هندوستان نیز باید ارتباط برقرار شود تا مثلث سه کشور ایران _افغانستان و هندوستان با محوریت سیستان و بلوچستان مورد توجه قرار گیرد.

هاشمی خاطر نشان کرد:کشور ژاپن می خواهد با ایجاد  6 طرح در کشور ایران سرمایه‌گذاری کند که از این تعداد، 3 طرح مربوط به سرمایه گذاری در بندر چابهار است که باید این قضیه را امری مهم در استان دانست.

وی عنوان کرد:با ایجاد بسته هایی از کالاهای قابل مبادله با کشورهای همسایه، آسیب شناسی های لازم انجام گیرد چرا که جستجوی نیاز ملی را باید در کشور همسایه مبنای کار قرار داد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد:برای توسعه عمیق و ماندگار باید دانست که چه توان ملی را می توان پشتیبان این اراده ی قوی کرد.

وی اضافه کرد :با ایجاد ساختاری برای  دبیرخانه ، نقش استان در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در ارتباط با کشورهای همسایه باید مشخص شود.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار