کد خبر: ۲۷۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 10 August 2016

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چابهار به عنوان قطب اقتصادی دروازه توسعه استان محسوب می شود.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی افزود: از مزیت چابهار در راستای تولید ثروت ملی باید استفاده کرد.

استاندار در ادامه اظهار داشت: توسعه بخش صیادی، ترانزیت و کشاورزی منطقه چابهار بصورت ویژه از سوی دولت دیده خواهد شد.

هاشمی بیان کرد: سرمایه‌گذاری و توسعه مستلزم برنامه‌ریزی اصولی و فراهم ساختن زیرساخت‌ها و حمایت‌ از سوی دولت، مدیران و مردم است.

استاندار گفت: یکی از مشکلات جذب سرمایه‌گذار، وضعیت موجود واحدهای تولیدی و اقتصادی در استان است زیرا هر سرمایه‌گذاری قبل از سرمایه‌گذاری وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی آن استان را بررسی می‌کند و در صورت شرایط مساعد اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی وجود ذخایر غنی و متنوع معدنی و کشاورزی را از جمله مزیت‌ها و توانمندی‌های استان برشمرد و افزود: ایجاد صنایع فرآوری محصولات کشاورزی و معدنی برای جلوگیری از خام‌فروشی محصولات در استان امری ضروری است.

هاشمی تاکید کرد: مسولان محلی چابهار و سیستان و بلوچستان، همه تلاش خود را برای سرمایه گذاری کشورهای خارجی و همسایگان دریایی و خاکی در بنادر این استان خواهند کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: نگاه بلند مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید سبب توسعه هرچه بهتر چابهار شده است.

وی افزود: چابهار تنها بندراقیانوسی کشور است که به آب های آزاد دنیا دسترسی دارد که توسعه این بندر می تواند سبب توسعه روابط اقتصادی کشورهای حاشیه اقیانوس هند بویژه کشور هند شود.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار