کد خبر: ۲۷۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱ 10 August 2016

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: قاچاق کالا و ارز حجم بالایی از بازار را تحت شعاع قرار می دهد و به عنوان آسیب زاترین عنصر اقتصادی در یک جامعه محسوب می شود که در مسیر توسعه اقتصادی باید به عنوان یک ضرورت مورد توجه واقع قرار گیرد.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان ، علی اوسط هاشمی در جلسه ی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بیان کرد: تمام توجه خود را نباید به خرده قاچاقچیانی که برای گذراندن امورات زندگی خود از مرز به عنوان یک فرصت شغلی استفاده می کند جلب کرد و در این مسیر نباید به دنبال آمارسازی بود.

وی افزود: امروزه نیروی انتظامی در بحث مبارزه با قاچاق مواد مخدر برنامه های ویژه ای را در دست اقدام دارد.

هاشمی ادامه داد:مسئولین نیروهای اطلاعاتی،مرزبانی و انتظامی در نشستی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تمام توان اطلاعاتی خود در این مسیر تدبیر و چاره اندیشی کنند که مرز نشین تحت عنوان مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضعیف نشود و قاچاقچی واقعی در پوشش مرز نشین قد پیدا نکند.

هاشمی ضمن خواستار همکاری مردم با مسئولین در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،تصریح کرد:حفظ منافع مردم در همکاری اطلاعاتی با دستگاههای انتظامی و امنیتی در شناسایی و معرفی شبکه های تضعیف کننده حق مرز نشین است.

وی خاطر نشان کرد: باید لایه های پنهان قاچاق را شناخت و بصورت تخصصی و ویژه با آن مقابله کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی باید به صورت سالم وارد سیستان و بلوچستان شود ، عنوان کرد:باید ورود محصولات کشاورزی به استان را ساماندهی کرد تا به روش درستی وارد استان شوند و این امر نیز باید مورد توجه ویژه جهاد کشاورزی و سازمان صنعت و معدن قرار گیرد.

علی اوسط هاشمی تصریح کرد:سیستان و بلوچستان در زمینه ساخت طلا ، می تواند بخشی از طلای مورد نیاز کشور را تامین کند و سبب اشتغال نیروی بیکار استان شود.

علی اوسط هاشمی همچنین با اشاره به عملکرد مثبت پلاک گذاری 35 هزار شتر در استان ،یاد آور شد:پروار بندی دام ها با نظارت بیشتری انجام گیرد.

وی در ادامه مطلب بالا گفت:مدیریت شبکه دامی اراده قوی می خواهد و در صادر کردن گوشت از استان نهایت نظارت و کنترل انجام گیرد.

استاندار با اشاره به وجود بازار چهارراه رسولی در زاهدان اظهار کرد :اگر چنین بازارهایی در سیستان و سراوان ایجاد شود باعث رونق اقتصادی ،افزایش خرید و ایجاد اشتغال می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار