استاندار سیستان و بلوچستان گفت: گروه های تکفیری با حمایت جبهه استکبار در تلاشند تا اسلام آمریکایی را در جهان پیاده کرده تا از این طریق از نشر اسلام ناب محمدی (ص) جلوگیری کنند.
کد خبر: ۲۸۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱ 30 August 2016
علی اوسط هاشمی روز دوشنبه در همایش طلاب شیعه و سنی که با حضور معاون حقوقی رئیس جمهوری در مسجد مکی اهل سنت زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: اسلام دین رحمت و مهربانی است و استکبار جهانی سعی می کند اسلام را یک دین خشن و جنگ طلب در جهان معرفی کند.
وی تصریح کرد: طلاب و روحانیون تشیع و تسنن امروز وظیفه سنگینی برعهده دارند و هر کدام از آنان باید پرچم اسلام را در دست داشته باشند و حقیقت وجودی پیامبر گرامی اسلام (ص) را به جهانیان معرفی کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر دیگران در تلاشند تا مهره ی ابر قدرت ها شوند و چهره ی اسلام را عوض کنند باید به آنان گفت زهی خیال باطل.
وی افزود: اگر امروز وحدت در سیستان و بلوچستان موج می زند به برکت همدلی و هم زبانی است که بین اهل تشیع و تسنن برقرار است.
هاشمی اظهار داشت: با حضور علمای فرهیخته اهل تشیع و تسنن در استان دشمن هیچ گاه به اهداف شوم خود دست پیدا نخواهد کرد.
وی ادامه داد: علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان قاطعانه از نشر اسلام آمریکایی جلوگیری کرده و به هیچ کس اجازه نمی دهند چهره ی اسلام را مخدوش کند.
وی تصریح کرد: اگر امروز تغییرات را در سیستان و بلوچستان شاهد هستیم به برکت آگاهی است و علمای این استان تمام اتفاقاتی که در جهان اسلام روی می دهد را زیر نظر دارند.
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز گفت: وجود وحدت و همدلی بین اهل تشیع و تسنن در سیستان و بلوچستان امروز این استان را به یکی از امن ترین استانهای کشور تبدیل کرده است.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار داشت: امروز اهل سنت و تشیع در بهترین شرایط در کنار یکدیگر زندگی می کنند و حتی در کارهای اقتصادی و اجتماعی خود با یکدیگر شریک هستند.
وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در این سه سال تلاش های بسیار زیادی انجام داده و امیدواریم در این یک سال باقی مانده خدمات بیشتری به سیستان و بلوچستان ارائه کند.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان ادامه داد: پروژه های بسیار سنگین زیربنایی و اشتغالزا از سوی دولت یازدهم در سیستان و بلوچستان در حال انجام است که جای تشکر و قدردانی از ریاست جمهوری را دارد.
وی افزود: سیستان و بلوچستان از مشکلات و محرومیت های تاریخی رنج می برد و رفع این مشکلات و پیشرفت و توسعه استان به همت عالی و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید نیازمند است.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: ما از دولت تدبیر و امید به خاطر توجه و عنایت ویژه ای که به سیستان و بلوچستان دارند کمال تشکر و قدردانی را داریم.
حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهوری روز دوشنبه به مناسبت هفته دولت در سفر یک روزه به سیستان و بلوچستان ضمن ادای احترام به ساحت مقدس شهدا، در آیین های مختلف افتتاح طرح های عمران شهری و آموزشی، نشست شورای اداری و همایش حاشیه نشینان زاهدان شرکت کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار