استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پایانه رسمی مسافری بندرشهید کلانتری چابهار با اقدامات انجام شده در هفته جاری راه اندازی می شود.
کد خبر: ۲۸۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 03 September 2016

علی اوسط هاشمی روز شنبه در بازدید از بندر شهید کلانتری چابهار اظهار داشت: یکی از اهداف بلند مسئولان در این استان باید توسعه صنعت گردشگری و توجه به مناطق گردشگری برای جذب توریست و مسافر داخلی و خارجی باشد تا بتوان این استان را به دنیا معرفی کرد.
وی افزود: سیستان وبلوچستان منطقه ناشناخته ای است که باید با تلاش مضاعف ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری و تفریحی آن به مردم کشور و دنیا به نحو احسن معرفی شود.
وی گفت: یکی از راههای توسعه گردشگری بازگشایی رسمی پایانه های مسافری است تا بتوان از طریق دریای چابهار با کشورهای همسایه ارتباط بیشتری برقرار کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: زیرساخت های زمینی، هوایی، دریایی و ریلی این استان نیازمند توجه بیشتر است.
هاشمی از تلاش های سازمان بنادر و دریانوردی برای رسمی کردن پایانه مسافری بندر شهیدکلانتری قدردانی کرد و افزود: این اقدام شایسته باعث جهش در افزایش شناخت مردم منطقه و کشورهای همسایه از استان سیستان و بلوچستان خواهد شد.
وی ادامه داد: رفت و آمدها و حضور مردم سایر نقاط کشور و دنیا به این استان می تواند علاوه بر کمک به برقراری امنیت پایدار منطقه سبب آشنایی مردم سیستان و بلوچستان با فرهنگ های کشورها شود.
بندر چابهار واقع در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان دارای دو بندر و اسکله بزرگ شهید بهشتی و شهید کلانتری است که تاکنون نقش بسیار مهمی در واردات و صادرات کالا داشته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار