رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سراوان گفت: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه رصد اشتغال کشور این شهرستان رتبه نخست اشتغال را در میان شهرستانهای سیستان و بلوچستان بدست آورده است.
کد خبر: ۳۱۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹ 27 October 2016
فرهاد سپاهی اظهار داشت: آمار ثبت شده در سامانه رصد اشتغال کشور تاکنون نشان دهنده ثبت 283 شغل در شهرستان سراوان و کسب رتبه نخست در استان است.
وی با بیان این که کارآفرینان زیادی در شهرستان وجود دارند گفت: حمایت از کارآفرینان امری بسیار مهم و حیاتی و نیازمند یک کار تیمی و حمایت تمامی مسئولان است و تحقق این مهم سبب ماندگاری کار آفرینان در شهرستان می شود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سراوان ادامه داد: این شهرستان از ظرفیت ها و توانمندیهای زیادی از جمله تولید گیاهان دارویی، خرما، واحدهای فرآوری خرما، فرصت مرز، معادن و وجود نیروی انسانی برخوردار است که با بهره گیری بهینه از این مزیت ها زمینه ایجاد اشتغال برای مردم به ویژه جوانان فراهم می شود.
وی مرز را فرصتی بسیار مناسب برای ایجاد اشتغال و مراودات مرزی دانست و تصریح کرد: مبادلات مرزی باید با ایجاد کمرگ و پایانه های مرزی سامان دهی شود.
سپاهی گفت: خرما از محصولات استراتژیک منطقه محسوب می شود و می توان از تمام بخشهای درخت خرما استفاده بهینه برد و کارآفرینان زیادی در این زمینه در شهرستان وجود دارند که در صورت حمایت مسولان و ایجاد مشوق های لازم می توان آنان را وارد عرصه کرد.
سپاهی ادامه داد: رویش گیاهان دارویی محلی که برای درمان بیماری های صعب العلاج استفاده می شونداز دیگر ظرفیت های این شهرستان است که در صورت شناسایی و تولید و برداشت آنها می توان زمینه اشتغال شمار زیادی از مردم را فراهم کرد.
وی وجود نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده در شهرستان را بهترین مزیت این شهرستان عنوان کرد و افزود: طرحهای کار آموزی از سوی اداره کار تعاون کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده که امید است جوانان از این فرصت استفاده کنند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود معادن را یکی دیگر از فرصت های اشتغال سراوان دانست و اظهار امیدواری کرد که با تدابیر شایسته دولت بهره برداری از این بخش نیز مورد توجه بخش خصوصی و دولتی قرار گیرد و در نتیجه زمینه ایجاد اشتغال و توسعه منطقه فراهم شود.
سپاهی حمایت بخش خصوصی و صاحبان سرمایه از جوانان و کارآفرینان را خواستار شد و افزود: لازمه تغییر سراوان حمایت صاحبان سرمایه و بکار گیری سرمایه ها در بخش تولید و اشتغال است و نباید سرمایه داران سرمایه خود را از شهرستان خارج کنند.
وی همچنین ایجاد بازارچه های محله ای از سوی شهرداری را برای ایجاد اشتغال جوانان و ساماندهی دست فروشان بسیار ثمر بخش دانست.
 سراوان در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار