استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر ضرورت معرفی قابلیت‌های گردشگری سیستان و بلوچستان خواستار سوق دادان تورهای گردشگری کشور به سمت استان و ایجاد ستاد گردشگری سیستان و بلوچستان در سازمان میراث فرهنگی کشور شد.
کد خبر: ۳۲۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۸ 09 November 2016

علی اوسط هاشمی در نشست راهبردی گردشگری استان سیستان و بلوچستان که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در استانداری برگزار شد افزود: جذب گردشگر داخلی و خارجی موجب رشد و شکوفایی اقتصادی مناطق مختلف کشور می شود و در این زمینه بسترسازی مناسب به منظور تسهیل در امور خدماتی گردشگران یکی از مهم ترین راه های جذب توریست داخلی و خارجی به شهرهای مرزی است.

هاشمی با اشاره به قابلیت‌های فراوان گردشگری سیستان و بلوچستان با توجه به قرار داشتن استان در همسایگی چند کشور، دسترسی به آب‌های آزاد و وجود دو فردوگاه بین‌المللی و خط کشتی مسافربری در مسیر استان با کشور عمان، تاکید کرد: سیستان و بلوچستان دارای زیرساخت‌های مهمی است که تاکنون در اهداف ملی بکار گرفته نشده است.

وی با بیان قابلیت‌های صنایع دستی استان گفت: با هدف توسعه صنایع دستی در مناطق روستایی استان 200 میلیارد ریال برای پرداخت وام به روستاییان در قالب تسهیلات بانکی ویژه کارگاه‌های صنایع دستی تخیص یافته است.

هاشمی خاطرنشان کرد: امسال ۳۵ درصد از منابع و درآمدهای سیستان و بلوچستان در راستای قرار گرفتن استان به عنوان هدف گردشگری، به مناطق حاشیه‌نشین شهرها تخیص یافته است.

وی با تاکید بر ضرورت تمرکززدایی و معرفی مقصدهای نو و جدید گردشگری در کشور، اظهار داشت: تنوع و زایش فرهنگی می‌تواند عامل توسعه در هرمنطقه شود.

استاندار سیستان و بلوچستان از حاشیه‌نشینی به عنوان یکی از معضلات اساسی استان نام برد و تصریح کرد: امسال 35 درصد از منابع و درآمدهای سیستان و بلوچستان در راستای قرار گرفتن استان به عنوان هدف گردشگری به مناطق حاشیه‌نشین شهرها تخیص یافته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار