بدنبال گفت و گوهای انجام شده میان "علی اوسط هاشمی" استاندار سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و دکتر "همایون عزیزی" والی ولایت قندهار افغانستان ،تفاهمنامه ای در 11 بند به امضا رسید.
کد خبر: ۳۳۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ 19 November 2016

در راستای توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان و با توجه به اصل حسن همجواری، روابط حسنه و دیرینه بین دو کشور و همچنین عزم جدی مقامات عالی هر دو کشور در جهت گسترش روز افزون همکاری های دو جانبه در تمامی زمینه های مورد علاقه و بدنبال گفتگوهای انجام شده میان "علی اوسط هاشمی" استاندار سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و دکتر "همایون عزیزی" والی ولایت قندهار افغانستان ، طرفین طی تفاهمنامه ای در 11 بند به تفاهم رسیدند که بخشی از موارد تفاهم به شرح ذیل اعلام می شود.

- طرفین تفاهم نمودند در خصوص فعال سازی مسیر ترانزیتی قندهار- میلک- چابهار، همکاری های لازم را با یکدیگر به عمل آورند و نسبت به رفع موانع احتمالی در حوزه سرزمینی خود اقدام نمایند.استان سیستان و بلوچستان آمادگی خود را برای اجرای این توافق اعلام نمود.

- طرفین توافق نمودند در زمینه تأمین، تولید و توزیع برق ولایت قندهار با یکدیگر همکاری داشته باشند.در این خصوص موافقت شد رایزنی ها و مذاکرات مقدماتی بین طرفین در طی دو ماه آغاز گردد.

- به منظور ارتقای همکاری های علمی ، آموزشی و تربیت نیروی متخصص مورد نیاز ولایت قندهار، طرفین توافق نمودند از توانمندی های دانشگاه های سیستان و بلوچستان پیرامون موضوع مذکور بهره گیری نمایند و مذاکرات فنی و مقدماتی حداکثر ظرف دو ماه آغاز گردد.

- طرفین تفاهم نمودند از ظرفیت های فنی و مهندسی و خدمات شهری استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و ولایت قندهار جمهوری اسلامی افغانستان در جهت انتقال تجربیات و اجرای طرح های عمرانی و زیر بنایی از طریق مبادله هیئت های تخصصی همکاری نمایند.

- طرفین تفاهم نمودند جهت مشاهده ظرفیت های کشاورزی و همچنین بهره گیری از تجربیات صنعت زراعتی استان سیستان و بلوچستان زمینه بازدید کشاورزان و صنعتکاران زراعتی همراه با مسئولین ادارات زراعتی قندهار از استان سیستان و بلوچستان از جانب ایران فراهم گردد.

- طرفین تفاهم نمودند زمینه های همکاری های علمی، آموزشی و تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه سیستان و بلوچستان با دانشگاه ملی کشاورزی قندهار فراهم گردد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
جناب استاندار مردم شمال استان هم بر گردن نظام خون و جوان دادن حق دارند و باید زندگی کنند گریزی هم به حق آبه سیستان می زدی هم خارج از لطف نبود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار