کد خبر: ۳۷۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹ 31 January 2017

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: گاز و برق لازمه توسعه منطقه سیستان است که تلاش می‌کنیم زمینه لازم برای تامین آنها در سیستان فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از هیرمند، علی اوسط هاشمی عصر امروز در نشست با اقشار مختلف مردم هیرمند در مسجد جامع فاورقیه اهل‌سنت دوست محمد، اظهار کرد: یک برگه تاکنون مطالعه در مورد مشکلات منطقه سیستان وجود نداشت، در مورد کانون طوفان‌ها مطالعه‌ای انجام نشده که مبنای کار اجرایی قرار گرفته باشد اما ما سند آن را تهیه کرده‌ایم و اقدامات لازم در حال انجام است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: باید به مسائل زمان و کوتاه مدت هم در این منطقه توجه داشته باشیم که از جمله آن بازگشایی معابر بوده است.

این مسؤول ادامه داد: در این منطقه ما معبر مصوب در سیستان نداشتیم و افغانستان هم اعتقادی به بازگشایی معبر ندارد و آن را نوعی فرار سرمایه می‌داند و این شرایط  فعلی با رایزنی‌های زیاد با کشور افغانستان انجام شده است.

وی بیان کرد: مرکز شاه‌گل و تخت عدالت و بش دلبر را به روی مردم بازگشایی می‌کنیم اما باید دقت شود که به کام مرزنشین باشد و دستی آلوده به تضییع حق مردم نشود و کسانی که در شعاع 20 کیلومتری مرز هستند باید از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

هاشمی گفت: لایروبی وظیفه دولت نیست اما چون شرایط منطقه سخت است کمک می‌کنیم، هر جا مانعی بر مسیر آب است بفرمایید تا برداشته شود البته پیمانکار مشخص شده قطعا باید لایروبی با قوت ادامه یابد.

وی افزود: در ارتباط با راه‌ها در کل بعد از انقلاب 140 کیلومتر راه روستایی آسفالته داشته‌ایم اما طی سه ساله گذشته 170 کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اکنون 200 میلیارد تومان در بحث انتقال برق و زیرساخت‌های آن در سیستان داریم هزینه می‌کنیم، گاز هم یکی دیگر از زیرساخت‌هایی است که در تحول و توسعه منطقه موثر است.

وی ادامه داد: گاز و برق لازمه توسعه این منطقه است و ما تلاش می‌کنیم زمینه لازم برای تامین آنها در سیستان فراهم شود.

در پایان این نشست 64 مورد جهیزیه دو میلیون تومانی نیز به نوعروسان کمیته امداد هیرمند اهدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار