کد خبر: ۲۴۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹ 07 June 2016
بنا بر اعلام روز دوشنبه مرکز اطلاع رسانی پلیس سیستان و بلوچستان دادستانی و نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان بیانیه مشترکی صادر کردند که نسخه‌ای از آن در اختیار تابناک سیستان و بلوچستان قرار گرفت. در این بیانیه آمده است باردیگر ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا فرا رسید و مردم خداجو و مومن آماده می شوند تا ادب حضور در ضیافت پروردگار را سرمایه خوشبختی دنیا و آخرت خود سازند معنویت و فضای روح بخش این ماه مبارک چنان بر ایران اسلامی حاکم می گردد که همگان با شوق درصدد اندوختن توشه معنوی و ذخیره آخرت خود هستند.
فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به عموم مسلمانان جهان خاصه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) و آرزوی توفیق درک شبهای پر فضیلت قدر و بهره مندی از لحظه لحظه های با ارزش این ماه معنوی وظایف مکتبی و قانونی زیر را یادآور می شوند:
1-به منظور رعایت حال مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی می باشند، متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه ها، فرودگاهها و راه آهن می توانند با اخذ مجوز از پلیس نظارت بر اماکن عمومی با رعایت شئون اسلامی با استتار مکان به گونه ای که در ملا عام تظاهر به روزه خواری صورت نگیرد، فعالیت کنند.
2-مراکز پذیرایی فاقد مجوز از اذان صبح تا اذان مغرب اجازه فعالیت نداشته و در صورت مشاهده برابر ضوابط و مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.
3-کلیه رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه عمومی و شخصی موظف به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان بوده واز هر گونه تظاهر به روزه خواری، ایجاد آلودگی صوتی و اعمال منافی شئونات مکتبی اجتناب کنند.
4-افرادی که بنا به دلایلی از جمله بیماری، مسافرت و ... قادر به روزه گرفتن نیستند با رعایت شئون ماه مبارک رمضان از خوردن و آشامیدن درملاعام خودداری نمایند.
5-یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت بیش از پیش عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری ها است، لذا انتظار می رودهمگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات نمایند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار