سرپرست وزارت امورخارجه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در حال بی‌ثبات کردن منطقه است، گفت ایران متعهد است از قدرت خود برای ایجاد بازدارندگی در برابر این رژیم در شرایط بی‌ثباتی منطقه استفاده کند.
کد خبر: ۱۱۷۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷ 09 June 2024

علی باقری کنی، سرپرست وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان ترک به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق، پایتخت سوریه اشاره کرد و گفت این حمله، ایران را مجبور کرده است تا به‌طور موثر و هوشمندانه از مولفه‌های قدرت خود برای حفظ امنیت و ثبات منطقه استفاده کند.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند که وقتی ثبات و امنیت منطقه به خطر می‌افتد و تلاش می‌کنند منطقه را بی‌ثبات کنند، ایران به‌طور مؤثر و عاقلانه از توان خود برای مهار آنها و قرار دادن آنها در جای خود استفاده خواهد کرد. 

ایران رویارویی نظامی روسیه و غرب را راه‌حل مشکل نمی‌داند

وی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره جنگ روسیه و اوکراین تاکید کرد ایران رویارویی نظامی روسیه و غرب را راه‌حل مشکل نمی‌داند و خواستار گفت‌وگو است.

سرپرست وزارت امورخارجه ایران در پاسخ به سوالی درباره احتمال رویارویی نظامی روسیه و غرب در بحبوحه اوضاع اوکراین و اظهاراتی که تنش‌ها را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: ما جنگ را راه‌حل مشکل نمی‌دانیم. توصیه ما به هر دو طرف این است که از گفت‌وگو در بستر سیاسی استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار