کد خبر: ۲۵۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 23 June 2016
حبیب رئیسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرایط اقلیمی و هوای گرم و خشک نیکشهر زمینه برداشت خرما در این شهرستان را زودتر از سایر نقاط سیستان و بلوچستان و کشور فراهم کرده است. 
وی سطح نخلستان های نیکشهر را سه هزار و 900 هکتار ذکر کرد و افزود: سه هزار و 700 هکتار از این سطح بارور و بقیه غیر بارور است. 
وی پیش بینی کرد که امسال 18 هزار تن انواع خرما در نیکشهر تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج سیستان و بلوچستان شود. 
مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر با بیان اینکه کشت خرما زمینه اشتغال سه هزار و 500 نفر را در این شهرستان فراهم کرده است گفت: با برداشت نوع هلیله و حصاب در پایان مهر کار برداشت خرما در این شهرستان به اتمام می رسد. 
شهرستان نیکشهر با هشت هزار و 400 هکتار زمین زراعی و باغی در 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. 
سیستان و بلوچستان با سطح زیر کشت 54 هزار و 330 هکتار و تولید سالانه 218 هزار و 296 تن از لحاظ سطح زیر کشت خرما رتبه نخست کشور و از نظر تولید محصول رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. 
این استان با تولید 70 رقم خرما از مهمترین تولید کنندگان و صادر کنندگان و زودرس ترین خرما در میان استانهای کشور محسوب می شود که در این میان ارقام ربی، مضافتی، زاهدی، دسکی، رنگنو، هلیله، کلگی، شکری و سنگ شکن از مهمترین و با کیفیت ترین محصولات است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار