کد خبر: ۲۳۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵ 26 May 2016
مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: باتوجه به افزایش تعداد کُلنی های زنبور عسل در سطح سیستان وبلوچستان پیش بینی می شود امسال تولید عسل در استان افزایش پیدا کند.

موسی نخزری در گفت وگو باخبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه سیستان وبلوچستان افزود: طبق آمارگیری هایی که در سال گذشته از شهرستان های استان انجام شده تعداد ۴هزار کُلنی در سطح استان وجود دارد.

وی افزود: باتوجه به اقلیم آب و هوایی و همچنین پوشش گیاهی مناسب اکثر کُلنی ها در شهرستانهای خاش، ایرانشهر، نیکشهر، دلگان، قصرقند، فنوج، زابل، زهک، هیرمند، زاهدان و مهرستان قرار دارند.

وی میزان تولید سالانه عسل در استان را ۴۰تن عنوان کرد و ادامه داد: پیش بینی می شود امسال با افزایش تعداد کُلنی ها این میزان به ۴۵تن برسد.

وی خاطرنشان کرد: درسال گذشته حدود ۳۱تن عسل در سطح استان تولید شده است.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان تصریح کرد: به طور متوسط برای ۲۵۰نفر در سطح استان از طریق زنبورداری ایجاد شغل شده است.

نخزری همچنین در رابطه با تسهیلاتی که به زنبور داران تعلق می گیرد گفت: به بهره برداران عسل توسط کارشناسان مربوطه آموزش های لازم داده می شود.

وی با اشاره براینکه عسل تولیدی استان به شهرستان های همجوار نیز صادر می شود اذعان کرد: علاوه برصادرات عسل تولیدی سیستان وبلوچستان به دیگر شهرستان های کشور همچون تهران و قم، به کشورهای امارات، عربستان و عراق نیز صادر می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار