کد خبر: ۲۶۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵ 27 July 2016

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی زاهدان، محمود رضا میری اظهار داشت: همکاری در تاسیس پژوهشکده و دیگر مراکز پژوهشی مشترک، همکاری راه اندازی رشته های بین حوزه ای از قبیل مهندسی پزشکی، چاپ و انتشار مجلات علمی – پژوهشی ملی و بین المللی از جمله مفاد تفاهم نامه این دانشگاه با دانشگاه سیستان و بلوچستان است.
وی با ابراز خرسندی از همکاری مشترک 2 دانشگاه در راستای ارتقاء فعالیت های علمی تصریح کرد: مهمترین رکن در دانشگاه ها انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی است تا با بهره گیری از آن برای ارتقاء علمی جامعه در راستای ارائه خدمات اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یکی از دستگاه های مهم درمانی به صورت شبانه روزی است گفت: این دانشگاه با بهره گیری از تولیدات علمی محققان و پژوهشگران خود تلاش می کند تا نتایج تحقیقات علمی خود را برای رفاه حال مردم در ارائه خدمات بهینه به کار گیرد.
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز گفت: بیش از هزار میلیارد ریال تجهیزات پیشرفته در آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه وجود دارد.
علیرضا بندانی اظهار داشت: این امر امکان مناسبی را برای محققان، پژوهشگران و اعضای هیات علمی دانشگاه در امر تولید علم فراهم کرده و دستاوردهای قابل توجهی را نیز بدنبال داشته است.
وی تصریح کرد: اگر از مجموع ظرفیت های 2 دانشگاه به صورت بهینه و مطلوب استفاده شود می توان گام مهمی در تولیدات علمی برای ارائه خدمت مطلوب به مردم برداشت.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار